maandag 3 juni 2019

White Privilege

Ik voelde me zo verheven
hoog boven het politieke debat
omdat een mens met zeker verstand gegeven
toch zo die verborgen agenda's doorhad?

Het migrantentopic is heus alleen maar schijn
voor zij die enkel op macht en geld berust zijn
ik wou me dus niet in de discussie mengen
idioten zijn toch niet op andere gedachten te brengen

Toen hoorde ik de allerliefste van heel de wereld
me vertellen hoe haar hart verdriet uitprevelt
verslikkend in mijn tranen besefte ik toen pas
dat de keuze om wel of niet te reageren mijn 'wit privilege' was.

MotherHustler


3 opmerkingen:

  1. Tijd voor weer wat van jouw uniek, luchtig, koddig en speels schrijfwerk zou ik zo zeggen. Zet de "muze" maar een tijdje op pauze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen fan van het betere poëtische werk neem ik aan? :)))

      Verwijderen
    2. Maar wel heel lief van je reactie, I'll take it into account.

      Verwijderen