woensdag 8 mei 2019

Soldaat van de (echte) Liefde

Herinner je je nog dat van die soldaat?
Zo van: voor jou sta ik altijd paraat?
En van: voor jou zal ik altijd strijden?
Of van: je verlossen wanneer je zal lijden?

Bleek dat achteraf toch een vergissing geweest te zijn
omdat ik niet wist dat je zoveel ontbrak aan bewustzijn
zowel van jezelf als van je Schepper als van de mensen om je heen
tot je ware aard door een geluidsgolf van je stem aan mij verscheen

Bleek ik al die tijd verliefd te zijn geweest
op een imaginair beeld van een onbestaande geest
Ik zat lang vast in de draden van een door jou gesponnen web
maar nu zie ik je, het type waar ik heel mijn leven al tegen gevochten heb

De mens die altijd met het veroordelende vingertje zit te zwaaien
die alle gebreken van geliefden op een lijstje zit te vergaren
die op zijn huid de meest adembenemende harten kan voelen
maar bij gebrek aan het dragen van uiterlijke schijn niets voor hem bedoelen

De man die zelf voortdurend van God los lijkt
die voor elk aards verleiden gezwind bezwijkt
die immer heilig overtuigd is van zijn gelijk...
Lees je Boek en zie dat niet jouw kritiek maar wel Liefde is Zijn Koninkrijk

Het staat je natuurlijk vrij om aan jouw doctrines te blijven denken
te kiezen om blind te blijven voor Zijn grootste geschenken
want weet dat Hij je enkel onvoorwaardelijke tederheid toe zou wensen
maar jij kiest er liever voor om de oogverblindende schoonheid van de liefste mensen
voortdurend aan dat lijstje met voorwaarden af te blijven meten
ze te bekritiseren en weg te werpen zonder enige last van je geweten
ongeacht de onbetaalbare lieflijkheden die ze jou ooit hebben gegeven
en dan twijfel ik toch, mijn vriend, of jij de essentie van jouw God eigenlijk wel goed hebt begrepen.

MotherHustler

Geen opmerkingen:

Een reactie posten