dinsdag 28 augustus 2018

De Paradox

Schrijven is schrappen.
Ik wil niet schrappen vandaag en ik wil me ook niet druk maken over stijlfouten of over 'dt' fouten of wat voor schrijffouten dan ook. Ik wil niet duizend keer opzoeken en nalezen of wat ik geschreven heb wel correct is. 
Ik wil niet denken over iets.  Ik wil spreken vanuit mijn hart. Ik wil duizend zinnen na elkaar kunnen beginnen met 'Ik'.  Ik wil zinnen beginnen met 'Maar' of 'En' na een punt.
Ik wil zeggen dat ik een dégoût heb van het patriarchaat waarin we leven.  Waarin vrouwen worden aangevallen omdat ze een hoofddoek dragen of omdat ze een minirok aanhebben omdat men op heel de wereld, welke huidskleur, geloofsovertuiging of wat dan ook niet kan spreken over échte vrije keuze als elke vrouw ongeacht achtergrond of nationaliteit of geloof vanaf de wieg onbewust geïndoctrineerd wordt door archaïsche denkbeelden.  Ik haat de dominante en huichelende man maar tegelijkertijd houd ik van al zijn fysieke en psychische eigenschappen die hem man maken.  Ik haat de seksualisering van de vrouw maar tegelijkertijd houd ik van de macht dat dat ons geeft.  Ik haat religie want als er echt 1 universele kracht was dan zou die juist tegen alles zijn waar religie voor zorgt: verdeeldheid.  Alles is liefde.  Ik ben carrément tegen religie en vind langs de andere kant dat er ook wijsheden staan in zogenoemde 'Heilige Geschriften'.  Ik wil een punt maken maar vind mezelf dan ook weer zo'n wandelende paradox.
Ik haat het zo dat we elkaar allemaal veroordelen.  Heerlijk roddelend over anderen zodat we 5 seconden vergeten in welke shit we zelf amper nog kunnen rechtstaan. 
Ik wil er elke dag voor iedereen zijn en denk dan dat het misschien toch beter is dat ik eerst even voor mezelf zorg.  Ik wil schreeuwen tegen iedereen dat we moeten stoppen met gebalde vuisten tegenover elkaar te staan.  Ik wil schreeuwen dat we de handen in elkaar moeten slaan.  Ik wil op straat komen.  Maar ik zit thuis. 
De Mel zei dat een beschaving pas van buitenaf kan worden vernietigd als hij van binnenuit is ondermijnd en ik zie dit elke.fuckin'.dag.  Het maakt me gek.
En wat mij óók gek maakt is dat ik alsnog de tekst hierboven nagelezen heb, 1 woord gecorrigeerd en 2 anderen opgezocht heb ter spellingscontrole. 

x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten