donderdag 9 augustus 2018

It's Britney, Bitch!


Het contrast tussen de stukken die ik op mijn blog post is groot.  Heel groot.  Je sais.  Maar ik ben hier niet om te conformeren.  (Voelt u zich vooral vrij om ‘hier’ een zeer brede betekenis toe te schrijven, dank.)

Soms lijk ik wel een Ace Ventura (pet detective, pleased to meet you) onder invloed van LSD (figure of speech) en lijkt alles kauwgomroze en voel ik me high als a motherfucking kite. 

Sta ik te dansen voor de spiegel (it’s Britney, Bitch!) in mijn net bestelde Zalando Lounge niemandalletjes (hoewel de gelegenheden die vragen naar doorschijnende crop tops met 2 fuchsia flamingo’s die net de tepels bedekken en kniehoge stiletto’s toch uitblijven precies…) en sta ik in diezelfde outfit receptjes te verzinnen en uit te voeren voor gezonde kinderijsjes die de hartendieven dan later niet willen opeten omdat ze vinden dat het net stront op een stokje is.  Al dit terwijl ik mezelf ondertussen Kate Moss waan (waarom nog niemand mij ontdekt heeft zeg je? I know!) en denk groter literair potentieel te hebben dan Hugo Claus. 

Om dan, nog geen vierentwintig uur later, me dezelfde Britney te voelen maar dan de kaalgeschoren versie.

Jeff Buckley bij wie het water al tot aan de lippen staat.

De Hunchback of Nôtre Dame (wat niet eens vergezocht is met het vetkussentje rond mijn uitstekende rugwervel). 

Joan Didion toen ze schrijven een volledig irrelevante handeling vond.

Het leven is niet zwart of wit (of links of rechts, Johnny ;) het leven en hoe we soms denken en hoe we ons soms voelen is gewoon zoals het is. 

Zoals het is, zoals het komt en zoals het gaat.

Don’t conform, do accept.

x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten